chualven.se

Välkommen till min blogg! Här kan du läsa om mina äventyr i Los Angeles där jag går på en sushi kurs i över två månader. Jag kommer dela med mig av de jag lär mig här i LA och även lite av annat jag gör på min fritid, men framförallt kommer det vara mat!

Välkommen till min nya blogg!

Kategori: Allmänt

Jag heter Alvin och jag är 22 år gammal. Jag har jobbat inom restaurang och mat i över 3 år nu. För några månader sedan bestämde jag mig för att bli sushi kock och tog det stora beslutet att jag skulle åka till Los Angeles, Torrance, för att gå på en skola som heter "Sushi Chef Institute". Här är skolan en väldigt känd sushi skola med studenter som blir anställda till ansedda restauranger direkt efter dom är klara med utbildningen. Det finns ett så otroligt djup i sushi med kultur och mänger av variation men dessutom alltid plats för ny inovation som jag tycker är väldigt spännande och intressant.

KOMMENTARER:

  • Blogg.se säger:
    2014-11-02 | 07:28:16
    Bloggadress: http://blogg.se

    Lycka till med din nya blogg!

    Svar: tack
    Alvin Chu

Kommentera inlägget här: